Dumnezeu NU există pentru ca să fie terapeutul nostru

Imaginaţi-vă următoarea scenă: Ioan este exilat în Insula Patmos, după ce tocmai a fost scos din oala cu ulei încins. Are arsuri groaznice pe tot corpul şi suferă nu doar fizic, ci şi emoţional, simţindu-se complet abandonat şi singur. În mijlocul chinurilor cumplite, apare Isus. Şi surprinzător, Isus nu îl întreabă: “Ioan, cum te simţi? Ioan, ce pot face pentru tine? Ioan, cum să te încurajez? Ioan, cum este să te fiarbă cineva?” Nu asta e conversaţia dintre ei.

Vedeţi? Asta facem noi: Îl transformăm pe Isus în terapeutul nostru. Îl reducem la un banal terapeut. „Dacă apare, va veni numai ca să îi povestesc despre emoţiile mele, despre durerea mea, despre plânsul meu, despre nedreptăţile comise împotriva mea. Despre dorinţele mele, despre nevoile mele, despre pălmuirea copilului meu interior, despre cât sunt de deprimat, despre cât de grea e viaţa. Şi El va sta şi mă va asculta , îmi va zâmbi, va lua notiţe şi îmi va da o reţetă cu ajutorul căreia îmi voi face viaţa mai bună.” Dar este acesta Isus?

De ce lăsăm versiunea americană a „Isus”-ului să ni-l reducă la un terapeut simpatic, care ne permite să fim centrul propriei noastre lumi, care se arată ca să ne facă nouă lucrurile să meargă mai bine, să ne ia toate problemele şi să ne dea o grămadă de răsplătiri? Răsplata vine la sfârşitul vremurilor, nu acum.

Ioan suferă, Ioan este rănit. Ceea ce nu primeşte de la Isus este o palmă camaradească pe spate şi o îmbrăţişare cu o privire catifelată în ochi. Ci primeşte de lucru – şi încă, de scris Apocalipsa…

Mă sperie faptul că văd deja un pattern care se repetă: aşa cu Iov, aşa cu Ioan, aşa cu Pavel, aşa faţă de El însuşi întrupat.

Nu cred că e greşit ca în anumite momente să te prăbuşeşti şi să te descarci înaintea Lui. Dar cred că dacă de la momente se trece la zile, săptămâni, luni, ani… discutăm despre un Isus-prosop, nu un Isus Mântuitor.

Sursa :sticladelampanumaruldoi

Leave a Reply

